Saturday, June 28, 2008

Klen uppslutning vid dagens demonstration mot FRA i Stockholm

Tillsammans med några tappra få deltog jag idag i demonstrationen mot FRA på Sergelstorg. Tyvärr hade stoppaFRAlagen.nu tidigare gått ut och uppmanat människor att inte delta vid dagens manifestation utan istället vänta till torsdagen den 3:e.

Uppslutningen var som sagt inte den bästa men jag skulle tro att vi var runt 50 personer, vilket inte allt för pjåkigt. Några bekanta ansikten var Maria Ferm (mp), Fredrik Westerlund som bloggar på Dyslesbisk och HAX. Det lär knappast bero på välvilja men det är tur att Expressen att inte visar en bild med lite vidare perspektiv vid sin artikel om demon. Det hade nog sett ganska tragiskt ut.

Glädjande är att demon i Göteborg enligt GP lockade ca. 1 000 personer. Med lite tur kommer vi kunna visa upp något liknande i Stockholm på tordag. Jag hoppas verkligen att det blir en större manifestation. Själv har jag redan nu tagit ledigt från jobb seneftermiddagen på torsdag för att kunna delta. Det är viktigt att inte Reinfeldt får som han vill och att frågan dör ut nu. Håller vi bara fokus till Almedalen så tror jag att media kommer hjälpa till en del att ta det vidare därifrån. Nyhetstorkan under sommaren lär göra det extra tacksamt för journaliser att stjäla sina nyheter från bloggosfären under semesterveckorna.

Gammelmedia: Svd, DN, DN

Bloggat: Syrrans granne, Bloggen Bent

No comments: